Leverans & Retur

Leveransvillkor

Vi på Eurofire strävar efter att din beställning ska levereras snabbt, säkert och smidigt.
Leveranser sker normalt inom 5–14 arbetsdagar beroende på produktens lagerstatus och leveransadress.
Vid beställning av tyngre varor, såsom kaminer och eldstäder, sker leverans på pall till tomtgräns om inget annat avtalats.

Fraktkostnad

Fraktkostnad beräknas utifrån varans vikt, storlek och leveransadress och visas i kassan innan beställningen slutförs.
Vid större beställningar eller specialleveranser kan fraktkostnaden justeras efter överenskommelse.

Mottagande av gods

När du tar emot din leverans är det viktigt att du kontrollerar varan direkt vid mottagandet.
Om emballaget är skadat, anmäl detta direkt till transportören innan du kvitterar godset, samt kontakta oss omgående på emily@eurofire.se.
Eventuella transportskador måste anmälas inom 24h från mottagandet för att ersättningsanspråk ska kunna behandlas.


Retur- och ångerrätt

Som privatkund har du enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan.
För att utnyttja ångerrätten kontaktar du oss via e-post på emily@eurofire.se med ditt ordernummer och information om vad du vill returnera.

Villkor för retur

  • Produkten ska vara oanvänd och i originalförpackning. Returneras produkten i öppnad förpackning, skadade eller använda varor är det inte en giltig retur och återbetalning för produkterna uteblir. 

  • Returfrakten betalas av kunden.

  • Vid retur av skrymmande varor (t.ex. kamin) kan särskilda fraktkostnader tillkomma.

  • Återbetalning sker inom 14 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen.

  • Villkor för retur gäller inteREA-varor eller nedsatta priser. 

Observera att specialbeställda produkter eller varor som anpassats efter kundens önskemål inte omfattas av ångerrätten.


Reklamation

Om du upptäcker fel på produkten kontaktar du oss så snart som möjligt via e-post med en beskrivning av felet samt gärna bilder.